Zelenina nehryzie! Ako docieliť, aby vášmu dieťatku chutila zelenina?

Zelenina je bohatá na vitamíny, minerály a vlákninu, takže zohráva dôležitú úlohu v zdravom vývoji nášho dieťaťa. V skutočnosti však často zisťujeme, že medzi našimi deťmi a zeleninou ešte nevzniklo to pravé priateľstvo. Nezje ho, odstrkuje ho od seba, alebo ho nechá nedotknuté na okraji taniera.

1.) Najdôležitejšie je byť trpezlivá! Nemusíte hysterčiť, ani ich nútiť jesť tieto kúsky zeleniny, pretože ak na to deti ešte nie sú to pripravené, nebudú jesť zeleninu ani ak sa postavíte na hlavu uprostred kuchyne. Jednoducho to len nevzdávajte, buďte trpezlivá, stále im ponúkajte nové chute. Mali by ste im ponúknuť tú istú zeleninu aspoň 10 až 15 krát kým ich konečne vôbec ochutnajú. Najprv pripravte len malú, zanedbateľnú porciu zeleniny a neskôr ak vidíte že jednotlivé množstvá zeleniny miznú, môžete zvyšovať porciu. 

2.) Ak stále nekonzumujú zeleninu v surovej forme, môžete vyskúšať grilovanú prípadne vyprážanú zeleninu (karfiol, brokolica, cuketa, hríby a pod.).

3.) Umenie maskovania! Ak ich stále nedokážete presvedčiť zjesť jednotlivé kusy zeleniny, zamaskujte ich v pripravovanom jedle. Rôzne smoothie či polievky môžu tiež fungovať, môžete však skúsiť pripraviť aj také jedlá, ktoré prekryjú farbu alebo chuť danej zeleniny, treba si však dať pozor aby chute danej zeleniny neprevládali.

4.) Zavolajte si na pomoc omáčky! Deti milujú namáčať rôzne veci, pripravte syrovú alebo paradajkovú omáčku s dusenou, vyprážanou alebo grilovanou zeleninou. Možno tak vybrané zeleniny budú atraktívnejšie, samotné jedenie bude aj zábavnejšie. 

5.) Pomôcť môže aj množstvo farieb! Deťom sa veľmi nepáči, ak je na tanieri všetko zelené, väčšinou takéto taniere odmietajú aj ochutnať. Ak je však nastolených viacero farieb, znižuje sa popieranie ochutnávky. Využite mrkvu, paradajky, papriky, uhorky, všetko čo len doma nájdete. Zeleninová dúha môže zaujať. 

6.) Vydekorujte jedlo, aby bolo chutné aj na pohľad. Ak ide napríklad o obyčajný obložený chlebík, dotvorte celý tanier tak, aby chlebík tvoril napríklad rozkošnú tvár, zvieratko či niečo iné. 

7.) Rodičovský príklad je dôležitý! Ak dieťa vidí, že rodičia jedia s chuťou danú zelinu, pustia sa do ochutnávky s väčším elánom. Často pomáha ak dieťa zapojíte do prípravy jedla, alebo do samotného nakupovania zeleniny. 

Páčil sa vám tento článok?
Tak zdieľajte:
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Odporúčame vám

5+1 doplnkov na detské žúrky

Narodeninová oslava, pyžamová párty alebo chystáte len bežnú párty pre deti? Na takejto párty nestačí sa postarať len o to, aby mali najmenší čo papať, ale

Čítaj ďalej

Čo dať deťom na desiatu?

Stravovanie detí robí mnohým rodičom bolesť hlavy, či už hovoríme o raňajkách, desiate, obede, olovrante alebo večeri. Pri dospievajúcich deťoch je dôležité sa sústrediť na každé

Čítaj ďalej